សង្គ្រាម ភាគទី៣: កថាទី៣ រឿងលាពាក់ស្បែកខ្លា - Khmer-Reading

Khmer-Reading

បណ្ដុំនៃចំនេះដឹង និងគំនិត

Post Top Ad

Saturday, March 24, 2018

សង្គ្រាម ភាគទី៣: កថាទី៣ រឿងលាពាក់ស្បែកខ្លា


ស្រីហិតោបទេស សង្គ្រាម ភាគទី៣
ភិក្ខុក ប៉ាង ខាត់ វិរិយបណ្ឌិតោ
ជាអ្នកប្រែចេញពីភាសាសំស្ក្រឹត
កថាទី៣ រឿងលាពាក់ស្បែកខ្លា

នៅ​ក្នុង​ស្រុក​ហស្ថិ​នា​បុរៈ​ មាន​អ្នក​បោក​គក់​ម្នាក់​ឈ្មោះ​វិលាសៈ​។ គាត់​មាន​លា​មួយ​។ លា​នោះ​ដឹក​នាំ​សំភារៈ​ធ្ងន់​ពេក​ ទៅ​ជា​ស្គាំង​ស្គម​ថម​ថយ​ខ្សោយ​កំលាំង​រក​កល់​ នឹង ​ស្លាប់​។ កាល​នោះ​ អ្នក​បោក​គក់​យក​ស្បែក​ខ្លា​ទៅ​គ្រប​ពី​លើ​លា​នោះ​ ហើយ​លែង​អោយ​ដើរ​ទៅ​ស៊ី​ស្រូវ​ក្នុង​ស្រែ​មួយ​ដែល​មាន​នៅ​ក្នុង​ទី​ជិត​មាត់​ព្រៃ​។ ​អ្នក​ស្រែ​មើល​ ពី​ចំងាយ​ទៅ​ ឃើញ​លា​នោះ​ តែ​ង​សំគាល់​ថា​ជា​សត្វ​ខ្លា​ ក៏​រត់​ប្រញាប់​ប្រញាល់​ត្រ​លប់​ទៅផ្ទះ​វិញ​។ ត​មក​ថ្ងៃ​មួយ​អ្នក​ស្រែ​ស្លៀក​​ពាក់​ខោ​អាវ​ប្រ​ផេះ​ ដៃ​កាន់​ដំបង​មួយ​ដើរ​អោន​អង្កុល​ៗ​ចូល​ទៅ​ហើយ​អង្គុយ​ក្នុង​ទី​គួរ​មួយ​ដើម្បី​លប​មើល​។ អែ​លា​នោះ​បាន​ស៊ី​ស្រូវ​តាម​ទំនើង​ចិត្ដ​អស់​កាល​យូរ​ថ្ងៃ​ហើយ​ មាន​ខ្លួន​ធាត់​ធ្លីក​ ឡើង​កំលាំង​ក្លៀវ​ក្លា​ កាល​ក្រលេក​មើល​ទៅ​ឃើញ​អ្នក​ស្រែ​នោះ​ពី​ចំងាយ​ សំគាល់​ថា​ជា​លា​ញី​ ក៏​តាំង​កញ្រ្ជៀវ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ ហើយ​បោល​សំដៅ​ទៅ​រក​អ្នក​ស្រែ​។ គ្រា​នោះ​អែង​អ្នក​ស្រែ​លុះ​ដឹង​ច្បាស់​ថា​ជា​លា​ពិត​ប្រាកដ​ហើយ​ ដោយ​សំលេង​កញ្រ្ជៀវ​ហេ​ហេ​នោះ​ យារ​ដំបង​លើក​ឡើង​សំពង​លា​នោះ​ម៉ុង​ វាយ​អស់​ទំហឹង​សំលាប់​ចោល​ទៅ​ហោង​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ខ្ញុំ​ (រាជ​ហង្ស​» និយាយ​ថាៈ​ លា​កំលៅ​ដូច្នេះ​ជា​ដើម​(លេខ​៩)​។
ទីឃ៌​មុខ​រៀប​រាប់​ត​ទៅ​ទៀត​ថាៈ​ កាល​នោះ​ក្ងោក​ទាំង​ឡាយ​ជេរ​ប្រ​ទេច​ក្រោយ​បង្អស់​ថា «នែ​អាកុក​គំរក់​ខិល​ខូច​ចង្រៃ​! អា​អែង​ចូល​មក​ដល់​ទឹក​ដី​យើង​ អា​អែង​ព្រ​ហើន​ហ៊ាន​មើល​​ងាយ​ព្រះ​ចេស្ដា​ម្ចាស់​យើង​!​ អីលូវ​នេះ​ យើង​អត់​ទោស​អោយ​អែង​មិន​បាន​ទេ​។ ក្ងោក​ទាំង​ឡាយ​នោះ​ ពោល​ដូច្នេះ​ហើយ​ ហើរ​ចូល​មក​រោម​ចោម​ចឹក​ខ្ញុំ​បាទ​សំលាប់​ហើយ​ស្រែក​ជេរ​ទាំង​កំហឹង​ថា​ «នែ​អា​គំរក់​ល្ងង់​ចង្រៃ​! ហង្ស​ជា​ស្ដេច​អែង​កំសាក​ញី​ទេ អិត​មាន​កំលាំង​អំណាច​អ្វី​គ្រប់​គ្រង​ដែន​ទឹក​ដែន​ដី​ទេ​ ព្រោះ​ស្ដេច​ដែល​ខ្សោយ​អំណាច​ មិន​អាច​គ្រប់​គ្រង​រាជ្យ​ដែល​នៅ​ក្នុង​កណ្ដាប់​ដៃ​ខ្លួន​បាន​ឡើយ​ បើ​ដូច្នោះ​ តើ​ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច​ស្ដេច​អា​អែង​នឹង​អាច​គ្រប់​គ្រង​លោក​សន្និ​វាស​នេះ​បាន​? រាជ្យ​ស្ដេច​អា​អែង​នោះ​ វា​ធំម្ល៉ា​ទៅ​?​ រី​ខ្លួន​អា​អែង​នេះ​សោត ដូច​កង្កែប​មិន​ដែល​ចេញ​ពី​អណ្ដូង​សោះ​ បើ​ម្លឹង​ៗ តើ​អា​អែង​ហ៊ាន​មើល​ងាយ​យើង​ អោយ​យើង​ចូល​ទៅ​ស្វាមី​ភក្ដិ​ស្ដេច​អា​អែង​ យើ​អាអែង​ ក៏​កោង​ម្លេះ​! អា​អែង​ស្ដាប់​មើល​!​
១០ - (2)ដើម​ឈើ​ធំ​ បរិ​បូណ៌​ដោយ​សន្លឹក​ មាន​ម្លប់​ត្រជាក់​នឹង​រយោន​រយាន​ដោយ​ផ្លែ​ ក៏​បុគ្គល​គប្បី​ពឹង​ពាក់​អាស្រ័យ​ តែ​បើ​ជួន​កាល​ខ្លះ​ ទេវ​តា​បណ្ដាល​មិន​អោយ​មាន​ផ្លែ​ មិន​អោយ​មាន​ម្លប់​ បុគ្គល​នឹង​មិន​ត្រូវ​បំផ្លាញ​ចោល​រឺ​អ្វី​?​
១១ -បុគ្គល​មិន​គប្បី​ធ្វើ​ការ​សេព​គប់​ពឹង​ពាក់​ ចំពោះ​ជន​ដែល​តូច​តាច​ថោក​ទាប​ឡើយ​ គប្បី​ធ្វើ​ចំពោះ​តែ​អិស្ស​រ​ជន​ ដែល​មាន​អំណាច​ព្រោះ​ថា​ទឹក​ដោះ ​បើ​នៅ​ក្នុង​កណ្ដាប់​ដៃ​អ្នក​ស្រ​វឹង​ក៏​បាន​ឡើង​ឈ្មោះ​ជា​ទឹក​គ្រឿង​ស្រវឹង​ដែរ​។
១២ - គុណ​ធម៌​គម្ពីរ​ភាព​ជ្រាល​ជ្រៅ​ហើយ​ធំ​ពិសាល​ផង​ បើ​ថិត​នៅ​ក្នុង​បុគ្គល​តូច​ អិត​គុណ​ តែង​ដល់​នូវ​ការ​អោន​ ថយ​តូច​ទៅ​ៗ​ពិត​ ព្រោះ​បុគ្គល​ជា​គ្រឿង​ទ្រ​មិន​សម​ល្មម​ដល់​គុណ​ធម៌​ដែល​ត្រូវ​ទ្រ​ ដូច​រូប​ដំរី​ដែល​នៅ​ក្នុង​កញ្ចក់​តូច(3)
១៣ - ដោយ​ការ​ប្រើ​អុបាយ​កល​ បុគ្គល​គប្បី​យក​ឈ្នះ​ព្រះ​នរា​ធិប​តី​ដែល​មាន​អំណាច​ធំ​ក្រៃ​លែង​ទាល់​តែ​សំរេច​បាន​ ទន្សាយ​ទាំង​ឡាយ​បាន​សេច​ក្ដី​សុខ​ស្រួល​បួល​ ព្រោះ​ប្រើ​អុបាយ​ក្នុង​នាម​នៃ​ព្រះ​ច័ន្រ្ទ​។ ខ្ញុំ​បាទ​ទីឃ៌​មុខ​សួរ​ថា​ «ចុះ​រឿង​នោះ​តើ​ដូច​ម្ដេច​?​» ក្ងោក​ទាំង​ឡាយ​និយាយ​រៀប​រាប់​រឿ​ង​រ៉ាវ​នោះ​ប្រាប់​ខ្ញុំ​បាទ​ថាៈ​
………………………………………………….
 (2)ហិ​តោ​បទេស​ សេច​ក្ដី​ប្រែ​ជា​ភាសា​បារាំង​របស់​លោក​ឡង់​សឺ​រូ មាន​គា​ថា​លើល​ដូច្នេះ​គឺ​ បុគ្គល​កុំ​គប្បី​ឋិត​នៅ​ រឺ​ដើរ​​ទៅ​ជា​មួយ​មនុស្ស​អាក្រក់​ សូម្បី​មួយ​រំពេច​អោយ​សោះ​ ព្រោះ​ថា​ការ​សេព​គប់​មនុស្ស​អាក្រក់​ឈ្មោះ​ថា​សេច​ក្ដី​ស្លាប់​ ការ​សេព​គប់​អ្នក​សប្បុ​រស​ឈ្មោះ​ថា​សន្ដិ​ភាព​។
(3)ហិ​តោ​បទេស​ រោង​ពុម្ព​ភា​គិវបុស្ដ​កា​ល័យ​គាយ​ឃា​ដិ​កា​សី ​មាន​គា​ថា​ដូច្នេះ​ ​គឺ មេ​ពពែ​អាស្រ័យ​ការ​ប្រោស​ប្រាណ​នៃ​ សីហៈ ​អាច​ស្វែង​រក​អាហារ​ក្នុង​ព្រៃ​អិត​ភិត​ភ័យ​ អែ​វិស​ណៈ​ (ពិភេក)​ អាស្រ័យ​បុណ្យ​ព្រះ​រាម​ ទើប​បាន​រាជ​នៅ​ក្រុង​លង្កា​។




ប្រភព៖ មណ្ឌលវប្បធម៌ខ្មែរនៅស្វីស 

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad