សង្គ្រាម ភាគទី៣: កថាទី២​ រឿងបក្សីនិងស្វា - Khmer-Reading

Khmer-Reading

បណ្ដុំនៃចំនេះដឹង និងគំនិត

Post Top Ad

Saturday, March 24, 2018

សង្គ្រាម ភាគទី៣: កថាទី២​ រឿងបក្សីនិងស្វា


ស្រីហិតោបទេស សង្គ្រាម ភាគទី៣
ភិក្ខុក ប៉ាង ខាត់ វិរិយបណ្ឌិតោ
ជាអ្នកប្រែចេញពីភាសាសំស្ក្រឹត
កថាទី២​ រឿងបក្សីនិងស្វា
នៅ​ជិត​ត្រើយ​ទន្លេ​នមិទា​ មាន​ដើម​ជ្រៃ​មួយ​ដើម​ប្រកប​ដោយ​សាខា​ទ្រ​ឈឹង​ទ្រ​ឈៃ ​នៅ​លើ​ជ្រៃ​នោះ​បក្សី​ទាំង​ឡាយ​ ធ្វើ​សំបុក​​ទុក​ជ្រក​អាស្រ័យ​នៅ​ដោយ​សុខ​ក្សេម​ក្សាន្ដ​។ សម័យ​ថ្ងៃ​មួយ​ក្នុង​រដូវ​ភ្លៀង​ មណ្ឌល​ពពក​មាន​ផ្ទៃ​ខ្មៅ​ជាំ​ ដាស​ពាស​ពេញ​អាកាស​វេ​ហាស៍​ សុទ្ធ​សឹង​ជល​ធារា​ កាល​នោះ​ភ្លៀង​ធំ​ក៏​បង្អុរ​ចុះ​មក​យ៉ាង​ខ្លាំង​។​ ខណ​នោះ​អែង​បក្សី​ទាំង​ឡាយ​ក្រលេក​មើល​ទៅ​ឃើញ​ពាន​រ​មួយ​ហ្វូង​ដែល​ជ្រក​អាស្រ័យ​នៅ​​លើ​ដើម​ជ្រៃ​នោះ​ដែរ​ ត្រូវ​ត្រជាក់​រងា​​បៀត​បៀន​ខ្លាំង​ កំ​ពុង​ញាប់​ញ័រ​ចំប្រប់​អោប​ដៃ​​តត្រុន​រណ្ដំ​ធ្មេញ​ក្រឹក​ៗ​ កើត​មាន​ចិត្ដ​អាណិត​អាសូរ​ខ្លាំង​ ទាល់​តែ​អត់​ទ្រាំ​មិន​បាន​ ក៏​និយាយ​ប្រាប់​ទៅ​ថាៈ​ «នែ​បង​ពានរ​! ចូរ​ស្ដាប់​ខ្ញុំ​ ខ្ញុំ​និយាយ​ប្រាប់​៖​
៦ - សំបុក​ដែល​យើង​ជ្រក​នេះ​ យើង​ធ្វើ​ដោយ​ខ្លួន​អែង​ដោយ​ស្មៅ​ដែល​យើង​ពាំ​យក​មក​គ្រាន់​តែ​ដោយ​ចំពុះ​ ចុះ​បង​ពានរ​អែង​ មាន​ដៃ​មាន​ជើង​ដូច​មនុស្ស​ដែរ​ ម្ដេច​ក៏​មក​អង្គុយ​ទ្រាំ​លំបាក​រងារ​ញ័រ​ទទ្រើក​ដូច្នេះ​។​
ពានរ​ទាំង​ឡាយ​ស្ដាប់​ពាក្យ​បក្សី​ទាំង​ឡាយ​ហើយ​ កើត​ក្នាញ់​ក្នុង​ចិត្ដ​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​វិញ​ថា​ «យី​អើ​! អាបក្សី​នេះ​វា​អាង​​វា​​បា​ន​នៅ​ក្នុង​សំបុក​ អិត​មាន​ខ្យល់​កក់​ក្ដៅ​សុខ​ក្សេម​ក្សាន្ដ​ស្រួល​ វា​ហ៊ាន​និយាយ​ឌឺ​ដង​ឡក​ឡឺយ​អោយ​យើង​ មិន​អី​ទេ​ចាំ​មើល​តែ​រាំង​ដឹង​ហើយ​!(1)។ លុះ​ដល់​រាំង​ភ្លៀង​ហើយ​ ពានរ​ទាំង​ឡាយ​នោះ​វា​ឡើង​ទៅ​បោច​រោច​ សំបុក​បក្សី​ខ្ទេច​ខ្ទី​ហិន​ហោច​ទាំង​អស់​ ធ្លាក់​ស៊ុត​បក្សី​រពុក​មក​ដី​បែក​ខ្ចាយ​អន្ដ​រាយ​អស់​ទៅ​ហោង​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ បាន​ជា​ខ្ញុំ​(កុក​ទីឃ៌​មុខ​)និយាយ​ថាៈ​ «មាន​តែ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ទេ​» ដូច្នេះ​ជា​ដើម​(លេខ​៥)​។ រាជហង្ស​សួរ​ទៅ​ទៀត​ថា​ ចុះ​ក្ងោក​ទាំង​នោះ​វា​ធ្វើ​ដូច​ម្ដេច​ត​ទៅ​ទៀត​។ ទីឃ៌​មុខ​និយាយ​ត​ទៅ​ថា​ «កាល​នោះ​ក្ងោក​ទាំង​ឡាយ​ក្រេវ​ក្រោធ​ច្រ​លោត​​ខឹង​​សួរ​តប​មក​ខ្ញុំ​វិញ​ថាៈ​ «ចុះ​រាជ​ហង្ស​ជា​ស្ដេច​អ្នក​អែង​នោះ​ បាន​នរ​ណា​លើក​ដំកើង​អោយ​ធ្វើ​ជា​ស្ដេច​?​»​។ គ្រា​នោះ​ ខ្ញុំ​បាទ​អាក់​អន់​ចិត្ដ​ក្នាញ់​ខ្លាំង​ណាស់​ ក៏​សួរ​ត្រលប់​ទៅ​ក្ងោក​ទាំង​ឡាយ​នោះ​វិញ​ថាៈ​ ​«ចុះ​ក្ងោក​ជា​ស្ដេច​អ្នក​ទាំង​អស់​ គ្នា​នេះ​​បាន​នរ​ណា​លើក​អោយ​សោយ​រាជ្យ​?​»​។ ក្ងោក​ទាំង​ឡាយ​នោះ​លុះ​បាន​ស្ដាប់​ពាក្យ​ខ្ញុំ​បាទ​សួរ​ដូច្នោះ​ហើយ​ ក្ដៅ​ក្រហាយ​ខ្លាំង​ ចង់​រក​រឿង​សំ​លាប់​ខ្ញុំ​បាទ​ ខ្ញុំ​បាទ​ក៏​សំដែង​ក្ដី​អង់​អាច​មិន​ខ្លាច​តប​ទៅ​វិញ​ ព្រោះ​ថា​​៖ ​
៧ - ក្នុង​កាល​ខ្លះ​ សេច​ក្ដី​អត់​ធន់​ជា​គ្រឿង​លំអ​នៃ​បុរស​ ដូច​សេច​ក្ដី​អៀន​ខ្មាស​ជា​គ្រឿង​លំអ​នៃ​ស្រ្ដី​ទាំង​ឡាយ​ តែ​សេច​ក្ដី​ក្លា​ហាន​ជា​គ្រឿង​លំអ​នៃ​បុរស​ក្នុង​ពេល​ដែល​គេ​មើល​ងាយ​ ដូច​ការ​មិន​អៀន​ខ្មាស​ជា​គ្រឿង​លំអ​នៃ​ស្រ្ដី​ក្នុង​ការ​សេព​សន្ថវៈ​ដូច្នោះ​ដែរ​។ រាជ​ហង្ស​អស់​សំណើច​សើច​ឃឹក​ ហើយ​និយាយ​ថាៈ​
៨ - នរ​ជន​ណា​ កាល​មើល​ឃើញ​ការ​មាន​កំលាំង​និង​ការ​អិត​កំលាំង​នៃ​ខ្លួន​នឹង​សត្រូវ​ហើយ​ មិន​ស្គាល់​ប្រ​ភេទ​ផ្សេង​គ្នា​ទៀត​ នរ​ជន​នោះ​ត្រូវ​សត្រូវ​មើល​ងាយ​។​
៩ - ​មែន​ពិត​លា​កំ​លៅ​ពាក់​ស្បែក​ខ្លា​ចូល​ទៅ​ស៊ី​ស្រូវ​ក្នុង​ស្រែ​អស់​កាល​យូរ ត្រូវ​គេ​សំលាប់​ចោល​បង់​សៀត​ ព្រោះ​ទោស​កើត​មក​ពី​សំដី​។ ទីឃ៌​មុខ​សួរ​ថាៈ​ «ចុះរឿង​នោះ​តើ​ដូច​ម្ដេច​?​»​។ រាជ​ហង្ស​និយាយ​រឿង​នោះ​ប្រាប់​ថា​៖
………………………………………………….
 (1)ហិ​តោប​ទេស​ សេច​ក្ដី​ប្រែ​ជា​ភាសា​បារាំង​របស់​លោក​ឡង់​សឺរូ​មាន​គាថា​លើល​ដូច្នេះ​ គឺ ​បក្សី​ មនុស្ស​កាច​ មនុស្ស​ល្ងង់​ និង​អ្នក​ដែល​អួត​ខ្លួន​ជា​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ មិន​មាន​សមត្ថ​ភាព​ធ្វើ​គេ​ហ​ដ្ឋាន​នៅ​បាន​ទេ​ បាន​គ្រាន់​តែ​បំ​ផ្លិច​បំផ្លាញ​គេ​ហដ្ឋាន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ)​។




ប្រភព៖ មណ្ឌលវប្បធម៌ខ្មែរនៅស្វីស 

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad