គតិលោក ភាគ១០: រឿង៖ ចចកចេះមន្ដបថវិជយ លើកពលសត្វទៅដណ្ដើមនគរពារានសី - Khmer-Reading

Khmer-Reading

បណ្ដុំនៃចំនេះដឹង និងគំនិត

Post Top Ad

Sunday, March 25, 2018

គតិលោក ភាគ១០: រឿង៖ ចចកចេះមន្ដបថវិជយ លើកពលសត្វទៅដណ្ដើមនគរពារានសី


គតិលោក ឬច្បាប់ទូន្មានខ្លួន ភាគ១០
រៀបរៀង ដោយ ឧកញ៉ាសុត្ដន្ដប្រីជា ឥន្ទ
ចម្លងតាមការផ្សាយរបស់ពុទ្ធសាសនបិណ្ឌត្យ
រឿងចចកចេះមន្ដបថវិជយ លើកពលសត្វទៅដណ្ដើមនគរពារានសី

មាន​ព្រាហ្ម​ម្នាក់​ចេះ​មន្ដ​វិជ្ជា​វិសេស​ហៅ​ថា បថ​វិជយ​មន្ដ​ ថ្ងៃ​មួយ​ព្រាហ្មណ៍​នោះ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រៃ​ភ្នំ​ ហើយ​ទៅ​អង្គុយ​លើ​ខ្នង​សិលា​ថ្ម​ដា​មួយ​ តាំង​ស្វាធ្យាយ​រាយ​សូត្រ​នូវ​បថ​វិជយ​មន្ដ​នោះ​ លុះ​ចប់​ហើយ ក៏​វិល​ទៅ​កាន់​គេហ​ដ្ឋាន​នៃ​អាត្មា​វិញ​ ក្រោយ​នោះ​មិញ​ មាន​សត្វ​ចចក​មួយ​ដេក​នៅ​ក្នុង​រូង​ថ្ម បាន​លឺ​បថវិ​ជយ​មន្ដ​ដែល​ព្រាហ្មណ៍​សូត្រ​ស្វាធ្យាយ​នោះ​ ក៏​ចាំ​ចេះ​ ស្ទាត់​បាន ព្រោះ​ស្ទាត់​ចំណាន​ អំពី​ជាតិ​មុន​មក​ធ្លាប់​កើត​ជា​ព្រាហ្មណ៍​ចេះ​មន្ដ​នោះ​អែង​។
ចចក​នោះ​កាល​ណា​ចេះ​ចាំ​មន្ដ​នោះ​ហើយ​ក៏​តាំង​ស្វាធ្យាយ​រាយ​មន្ដ​នោះ​ឡើង​ មន្ដ​នោះ​មាន​អំណាច​អាច​ហាន​ក្លៀវ​ក្លា បណ្ដា​ពួក​សត្វ​ចតុប្បាទ​ទាំង​ឡាយ​មាន​រាជ​សីហ៍​ សិង្ហ​តោ គោ ​សេះ ដំរី ក្របី ខ្លា ​ប្រើស ក្ដាន់​ជា​ដើម​ សឹង​ខ្លប​ខ្លាច​អំណាច​មន្ដ​​នោះ​មហិមា​ នាំគ្នា​មឹត​មូល​ចូល​មក​ចោម​រោម​ជា​យ​ស​បរិ​វារ​ អែ​ចចក​នោះ​ក៏​កើត​មានៈ​ ស្រវឹង​យស​លើក​កំពស់​តាំង​ខ្លួន​ ជា​ស្ដេច​សំរេច​ការ​ ហៅ​ព្រះ​បាទ​សព្វ​ទាថ​រាជ​ មាន​អំណាច​លើស​សត្វ​ចតុប្បាទ​ក្នុង​លោក​កិយ​ ហើយ​តាំង​មេ​ចចក​មួយ​ជា អគ​មហេសី​ ថ្វាយ​នាម​ជា​ព្រះ​សង្គាលី​ទេវី​ ជា​គាប់​ហរិ​ទ័យ​នៃ​ស្ដេ​សព្វទា​ថ​រាជ​នោះ​អែង​។
លុះ​នៅ​យូរ​បន្ដិច​មក​ ចចក​នោះ​កើត​លោភ​ចេតនា​ប្រាថ្នា​ចង់​បាន​ទ្រព្យ​សម្បត្ដិ​ ក្នុង​នគរ​ពារាន​សី ដើម្បី​នឹង​កំចាត់​ពួក​មនុស្ស​ទាំង​អស់​នោះ​ អោយ​រត់​ចេញ​ចាក​ស្រុក​ ហើយ​អាត្មា​អែង​នឹង​យក​នគរ​នោះ​ តាំង​សោយ​រាជ្យ​ ចចក​នោះ​គិត​ដូច្នេះ​ហើយ​ ក៏​ហៅ​ពួក​សត្វ​ចតុប្បាទ​ទាំង​ឡាយ​មក​ជា​មួយ​ពល​សកល​យោធា​ ហើយ​អោយ​ដំរី​ពី​រ​ដើរ​ទន្ទឹម​ដូច​ជា​ទឹម​នឹម​មួយ​ អោយ​កេសរ​រាជ​សីហ៍​ឡើង​ឈរ​ជាន់​លើ​ខ្នង​ដំរី​ទាំង​គូ​នោះ​ អាត្មា​អែង​ក៏​នាំ​នា​សិង្គា​លី​ទេពី​ ជិះ​លើ​ខ្នង​នៃ​កេសរ​រាជ​សីហ៍​នោះ​ ហើយ​អោយ​ពួក​ពល​ដើរ​ជា​ក្បួន​ព្យុហ៍​ទ័ព​ លើ​ទៅ​ចោម​រោម​ព័ទ្ធ​នគរ​ពារាន​សី​។
អែ​ពួក​សត្វ​ទាំង​ឡាយ​ ពង្រាយ​គ្នា​ដើរ​ជា​ក្បួន​ព័ទ្ធ​នគ​រ​ពារាន​សី​ដេរ​ដាស​ពាស​ពេញ​ មាន​ចំងាយ​ចេញ​ទៅ​១២​ យោជន៍​ដោយ​ជុំវិញ​ ទើប​ស្ដេច​សព្វ​ទាថ​រាជ​អោយ​នាំ​សារ​ ចូល​ទៅ​ទូល​ស្ដេច​ពារាន​សីថា​ «យើង​ទ្រង់​ព្រះ​នាម​សព្វ​ទាថ​រាជ​ ជា​ចម​ពល​លើ​ពួក​សត្វ​ចតុប្បាទ​ទាំង​ឡាយ​ លើក​ពល​សត្វ​មក​នេះ​ ដើម្បី​នឹង​យក​ក្រុង​ពារាន​សី​នេះ​ជា​របស់​យើង​ ថា​បើ​ស្ដេច​ពារាន​សី​ នឹង​ចង់​ត​តាំង​​ប្រណាំង​ប្រលង​រិទ្ធ​នឹង​យើង​ ក៏​អោយ​រៀប​ក្បួន​ទ័ព លើក​ចេញ​មក​ច្បាំង​ក្នុង​កាល​អីលូវ​នេះ​ រឺ​មួយ​មាន​ចិត្ដ​ខ្លប​ខ្លាច​អំណាច​យើង​ មិន​ហ៊ាន​ប្រលង​តេជ​ដៃ​ទេ​ ក៏​អោយ​ស្ដេច​ពារាន​សី​បើក​ទ្វារ​នគរ​ចាំ​ទទួល​យើង ​ៗ​នឹង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​កាល​អីលូវ​នេះ​អែង​»​
អែ​បណ្ដា​មហា​ជន​ទាំង​ឡាយ​ មាន​ស្ដេច​ជា​ដើម​កាល​បើ​ឃើញ​ពួក​សត្វ​ចតុប្បាទ​ទាំង​ឡាយ​ លើក​មក​ចោម​ព្រះ​នគរ​មាន​សភាព​ដូច្នោះ​ ក៏​សឹង​ភិត​ភ័យ​តក់​ស្លុត​ នាំ​គ្នា​រត់​ឡើង​ផ្ទះ​ឡើង​ប្រាសាទ​ បិទ​ទ្វារ​របង​ទ្វារ​កំពែង​ទ្វារ​ផ្ទះ​ទី​ទៃ​ៗ​។ អែ​ស្ដេច​ពារាន​សី ក៏​អោយ​ប្រជុំ​នា​ម៉ឺន​មុខ​មន្រ្ដី​ពិភាក្សា​ត​តាំង​នឹង​ទ័ព​ស្ដេច​ចចក​នោះ​ កាល​ណោះ​មាន​បុរោ​ហិត​ម្នាក់​ជា​ អ្នក​មាន​សតិ​បញ្ញា ក្រាប​ទូល​ថា «ធម្មតា​កង​ទ័ព​សត្វ​តិរច្ឆាន​នេះ​ វា​នឹង​មាន​គ្រឿង​សស្រ្ដា​វុធ​អ្វី​ ក្រៅ​ពី​ស្នែង​ចង្កូម​ធ្មេញ​ក្រញាំ​ជើង​វា​នោះ​ទេ​ រឺ​វា​អាង​រិទ្ធា​នុភាព​វេទ្យា​គម​វិជ្ជា​ម្យ៉ាង​ៗ​ទេ​ដឹង​? បើ​ដូច្នេះ​ចាំទៅ​និយាយ​មើល​កល​ការ​វា​សិន​ ជា​វា​មាន ​រិទ្ធ​យ៉ាង​ណា ​បាន​ជា​វា​ក្លា​ហាន​ ហ៊ាន​មក​ធ្វើ​សឹក​នឹង​យើង​ជា​មនុស្ស​នេះ​» ទូល​ហើយ​រាជ​បុរោ​ហិត​នោះ​ឡើង​ទៅ​លើ​ប៉ម​ កំពែង​ជា​ស្ថាន​ខ្ពស់​ ហើយ​ស្រែក​សួរ​ថា «ហៃ​ស្ដេច​សព្វ​ទាថ​រាជ, អ្នក​មាន​អំណាច​គង់​លើ​ខ្នង​កេសរ​រាជ​សីហ៍ មាន​ដំរី​ពាហនៈ​រង​ខាង​ក្រោម​ ជា​ចម​ពល​លើ​ពួក​សត្វ​ចតុប្បាទ​ លើក​ព្យុហៈ​មក​មាន​ទំហំ ១២​យោជន៍​ ដើម្បី​មក​ច្បាំង​នឹង​យើង​ជា​ជាតិ​មនុស្ស​នេះ​ តើ​អ្នក​មាន​គ្រឿង​សាស្រ្ដា​វុធ​អ្វី​ខ្លះ អាច​យក​ជ័យ​ជំនះ​យើង​ជា​ជាតិ​មនុស្ស​នេះ​បាន​ហៈ​?​
អែ​ស្ដេច​សព្វ​ទាថ​រាជ​ ក៏​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​ថា «យើង​មិន​ចាំ​បាច់​មាន​អាវុធ​អ្វី​នាំ​អោយ​ពិបាក​ នឹង​ចាក់​នឹង​កាប់​នោះ​ទេ យើង​មាន​តែ​អាវុធ​វិសេស​មួយ​យ៉ាង​ គឺ​កេសរ​រាជ​សីហ៍​ ជា​ព្រះ​ទីណាំង​យើង​នេះ យើង​នឹង​ប្រើ​អោយ​ស្រែក​ ជា​សំ​រែក​សីហ​នាទ​កាល​ណា​ បណ្ដា​មនុស្ស​ទាំង​ឡាយ​ក្នុង​នគរ​នេះ ក៏​នឹង​វិនាស​ស្លាប់​ទាំង​អស់​ជា​ម្ដង​ នគរ​នេះ​ហោង ក៏​នឹង​ធ្លាក់​នៅ​ក្នុង​កណ្ដាប់​ដៃ​នៃ​យើង​នេះ​អែង​។
អែ​បុរោ​ហិត​លឺ​ដូច្នោះ​អែង​ ក៏​ចូល​ចិត្ដ​បាន ទើប​និយាយ​អង្វរ​ទៅ​ថា «អើ​មហា​រាជ ការ​នេះ​យើង​ស្ដាប់​បាន​ហើយ​ តែ​ចាំ​យើង​ចូល​ទៅ​ទូល​ព្រះ​បាទ​អ្នក​ជា​ម្ចាស់​យើង​អោយ​ទ្រង់​ជ្រាប​សិន​ ជា​ស្ដេច​នឹង​ព្រម​លើក​រាជ​សម្បត្ដិ​ថ្វាយ​ដល់​មហា​រាជ​ រឺ នឹង​គិត​ប្រឹក្សា​យ៉ាង​ម៉េច​ទៅ​ទៀត​ ថា​ហើយ​រាជ​បុរោ​ហិត​នោះ​ ចុះ​ចាគ​ប៉ម​ម្នី​ម្នា​ចូល​ទៅ​ទូល​ស្ដេច​ពារាន​សី​តាម​សេច​ក្ដី​នោះ​ហោង​។
អែ​ស្ដេច​ពារាន​សី​បាន​ជ្រាប​ហេតុ​ដូច្នោះ​ ក៏​ភិត​ភ័យ​ស្លុត​ព្រះហ​រិ​ទ័យ​ ទើប​ទ្រង់​ប្រឹក្សា​ការ​នោះ​នឹង​បុរោ​ហិត​ទៀត បុរោ​ហិត​ក៏​ទទួល​អាសា​ ទើប​ចាត់​អាមាត្យ​អោយ​យក​ស្គរ​ចរ​ទៅ​វាយ​ប្រាម​ប្រាប់​អស់​អ្នក​នគរ​អោយ​យក​សំលី​គរ​ រឺ សំពត់​ចុក​ត្រចៀក​ទាំង​អស់​គ្នា ដោយ​ហោច​ទៅ​ តែ​សត្វ​ចិញ្ចឹម​មាន​ឆ្កែ​ឆ្មា​ជា​ដើម ក៏​អោយ​ចុក​ត្រចៀក​ទាំង​អស់​។
បុរោ​ហិត​នោះ​ចាត់​ការ​រក្សា​ជីវិត​អ្នក​នគរ​ស្រេច​ហើយ​ ក៏​ឡើង​ទៅ​លើ​ប៉ម​ទៀត​ ហើយ​និយាយ​ចំអក​ឡក​អោយ​ស្ដេច​ចចក​នោះ​ថា ហៃ​ចៅចម​ពលសត្វ​ចតុប្បាទ​អើយ​ អ្នក​អែង​អួត​ថា នឹង​អោយ​កេសរ​រាជ​សីហ៍​ស្រែក​ ដើម្បី​នឹង​អោយ​វិនាស​ដល់​ពួក​មនុស្ស​នោះ ​យើង​យល់​ថា រាជសីហ៍​នោះ គង់​មិន​ស្ដាប់​ពាក្យ​អ្នក​អែង​ជា​ប្រាកដ​។ អែ​ស្ដេច​ចចក​លុះ​លឺ​ពាក្យ​បុរោ​ហិត​ថា​ដូច្នោះ​ក៏​កើត​មានៈ​ឡើង​ខ្លាំង​ តាំង​ទទោក​ជើង​អោយ​សញ្ញា​ដល់​កេសរ​រាជ​សីហ៍ ៗ​ទទួល​បង្គាប់​ មុន​នឹង​ស្រែក​នោះ​រាជសីហ៍​ក៏​តាំង​ជាន់​ជ្រែង​ជើង​ទាំង​បួន​ខ្ជាប់​លើ​ខ្នង​ដំរី​ទាំង​ពីរ​ ហើយ​ស្រែក​ដោយ​សំរែក​យ៉ាង​ខ្លាំង​ឡើង​ សំលេង​ នោះ​ក៏​លាន់​ខ្ទប់​លើ​ត្រចៀក​នៃ​សត្វ​ទាំង​ឡាយ​ ៗ​មាន​ដំរី​ជា​ដើម​ ក៏​បែក​ត្រចៀក​ដួល​​ចុះ​ស្លាប់​វិនាស​ពាស​ពេញ​លើ​ធរណី​ អែ​ដំរី​ព្រះ​ទី​ណាំង​ទាំង​ពីរ​ក៏​ដួល​ទ្រោម​ចុះ​ រាជសី​ហ៍​នោះ ក៏​ធ្លាក់​ទៅ​ដល់​ផែន​ដី អែ​ស្ដេច​សព្វ​ទាថ​រាជ និង​សិង្គា​លី​មហេសី​ ក៏​ធ្លាក់​ទៅ​ក្រោម​ពោះ​ដំរី ​ៗ​ដួល​សង្កត់​ស្លាប់​ទាំង​ពីរ​ប្រាណ​នៅ​ក្នុង​ស្ថាន​នោះ​អែង​។
សត្វ​ទាំង​ឡាយ សឹង​វិនាស​ទាំង​អស់​ នៅ​សល់​តែ​កេសរ​រាជសីហ៍​មួយ រាជសីហ៍​នោះ ឃើញ​ពួក​ខ្លួន​ស្លាប់​អស់​ហើយ ក៏​ភិត​ភ័យ​ទើប​បោល​បោះ​ផ្លោះ​ទៅ​កាន់​ព្រៃ​ព្រះ​ហិ​មពាន្ដ​វិញ​ហោង​។ អែ​បុរោហិត​នោះ លុះ​បាន​ឃើញ​ទ័ព​សត្វ​ដល់​នូវ​ក្ដី​វិនាស​ដួល​ស្លាប់​ពាស​ពេញ​ដូច្នោះ​ហើយ​ ក៏​ចុះ​ចាក​ប៉ម​ភាគ​បន្ទាយ​ ម្នី​ម្នា​លី​លា​ទៅ​ក្រាប​ទូល​ស្ដេច​ពារាន​សី​ តាម​សេច​ក្ដី​នាះ​សព្វ​ប្រការ​ ហើយ​អោយ​អាមាត្យ​យក​ស្គរ​ជ័យ​ ទៅ​វាយ​ប្រកាស​ ប្រាប់​ដល់​ពួក​អានា​ប្រជា​ជន​ក្នុង​ព្រះ​នគ​រ​ អោយ​បើក​ទ្វារ​កំពែង​ចេញ​ទៅ​រើស​យក​សព​សត្វ​ទាំង​ឡាយ​នោះ​ មក​ធ្វើ​ជា​ភក្សា​ហារ​តាម​ក្ដី​ប្រាថ្នា​។
អែ​អ្នក​នគរ​ទាំង​ឡាយ​ កាល​បើ​បាន​ដឹង​បាន​លឺ​សេច​ក្ដី​ដូច្នោះ​ ក៏នាំ​គ្នា​បើក​ទ្វារ​ព្រះ​នគរ​ចេញ​ទៅ​រើស​យក​សព​សត្វ​ទាំង​នោះ​ មក​ចំអិន​ជា​ភក្សា​ហារ​ទី​ទៃ​ៗ សាច់​នោះ​ច្រើន​ណាស់​ អ្នក​ខ្លះ​ក៏​នាំ​គ្នា​ធ្វើ​ផ្អក​ធ្វើ​ងៀត​ហាល​ថ្ងៃ​ទុក​អាស្រ័យ​ទៅ​មុខ​ទៀត​ តាម​ក្ដី​ប្រាថ្នា​នៃ​អាត្មា​ទីទៃ​ៗ មាន​អៃ​ដ៏​កាល​នោះ​ហោង​។​ រឿង​យើង​ចេះ​ធ្វើ​សាច់​ងៀត​សត្វ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ​អាចារ្យ​ពោល​ថា​ គឺ​ចេះ​អំពី​កាល​មនុស្ស​អ្នក​ពារាន​សី​ធ្វើ​ងៀត​សត្វ​នោះ​អែង​ គួរ​ចូល​ចិត្ដ​ហោង​។​
រឿង​នេះ បាន​ជា​គតិ​ដល់​អ្នក​ចេះ​សីល​​វិទ្យា​គម​ សំដែង​បញ្ចុះ​បញ្ចូល​អ្នក​ក្រៅ​ អ្នក​ព្រៃ បង្ក​ឡើង​ជា​កង​ទ័ព តាំង​ក្បត់​នឹង​ម្ចាស់​ផែន​ដី​ ដូច​យ៉ាង​អាចារ្យ​ស្វា​ អាចារ្យ​សុក​ អាចារ្យ​ជ្រាំ​ អាចារ្យ​ពោ​កំបោរ​ អា​សៅ​សិល្ប​នោះ​អែង​ គួរ​ចូល​ចិត្ដ​ចុះ​។ អែ​កំលាំង​រិទ្ធ​សិល្ប​វិទ្យា​គម​នោះ ជួយ​បាន​តែ​មួយ​គ្រា​ៗ​ជា​របស់​រិទ្ធ​ឈាន​លោកិយ​ នឹង​​ទៅ​​ឈ្នះ​ម្ចាស់​ផែន​ដី ដែល​លោកមាន​បុណ្យ​បារ​មី​បាន​កសាង​ការ​កុសល​មក​អំពី​ព្រេង​នោះ​អែ​ណា​បាន​ ក៏​ព្រោះ​មាន​បញ្ញា​អាច​ពិចារ​ណា​មើ​​លក​ល​ មើល​ការណ៍​ផង​ ទើប​រុងរឿង​ទៅ​បាន​ ដូច​យ៉ាង​ស្ដេច​ចចក​មាន​តែ​រិទ្ធិ​ តែ​អិត​បញ្ញា​ មិន​ដឹង​ជា​អាសនា​ដែល​ខ្លួន​ជិះ​នោះ​ វា​នឹង​ជា​អាវុធ​សំលាប់​ខ្លួន​វិញ​ បាន​នូវ​ក្ដី​បរាជ័យ​ស្លាប់​ខ្លួន​អែង​ដូច​សំដែង​មក​នេះ ប្រាជ្ញ​មាន​បញ្ញា​គួរ​ពិចារ​ណា​តាម​តំរា​នេះ​ទៅ​ចុះ​។
ចអើយចចក
ចចើងចង់យក
សម្បត្ដិមនុស្សលោក
ខ្លួនជាតិរច្ឆាន
មិនមានប្រយោគ
ទៅអាងសិទ្ធិជោគ
ជ័យមន្ដវេទ្យា ។
ប្រើរាជសិហ៍ស្រែក
អោយមនុស្សផងបែក
ត្រចៀកមរណា
មិនដឹងសីល៍សង្ខ
ទីណាំងអាត្មា
ត្រលប់ប្រែជា
មរិត្យុលើ ខ្លួន។
ពាលអើយពាលពិត
ទៅអាងតែរិទ្ធិ
មិនគិតអោយធួន
មើលយល់តែឆ្ងាយ
រៀងអាយជិតខ្លួន
មិនយល់កលក្បួន
ស្លាប់ដោយក្បាច់អែង។
ធម្មតាប្រាជ្ញប្រាយ
យោគយល់ជិតឆ្ងាយ
យល់ខ្លីយល់វែង
យល់ការគួរធ្វើ
រឺការគួរលែង
ទើប លោកចាត់ចែង
ការនោះមិនបង់។
ចប់តំរាតំកើងយស ជាគតិទី៦៧

ប្រភព៖ មណ្ឌលវប្បធម៌ខ្មែរនៅស្វីស 

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad